Im sooo 2thousand-late-teen: Part 2

2016-2017:
Im homebound after many,many years. So I got my transfer after almost 3 tahun aku kat Penang. Not to mention agak sedih untuk tinggalkan Png, but im also excited to finally live with my husband and jumpa my family selalu. Ye la kt Png semuanya mudah. Nk pegi kerja dekat, xyah pikir tol,minyak sgt, makan murah n sedap, kawan2 best, aktiviti2 best. But deep down I know my roots are back in KL, beside my husband n family. In the end aku mesti kena pulang kat depa.

So bila balik SA dh tahu posting aku kt KPKD, aku bersyukur la. 1. Sbb tak jauh dgn Shah Alam, 2. Aku x kena campak kat hulu, Selangor ni besar wehh! Cuma terasa sikit la bila kena bgn awal2 pagi n duit minyak n makan tu. Haha well cmtu la kehidupan kan. I started out working kat KPTM which was so much fun. Stress free. Haha gituuu.. xde lah. Kerja mana yg x ada stress kan. Stress2 pn Im surrounded by supportive ppl. N they are fun to be around with. Friendly n suka makan2. Serius mmg menggemuk aku kat sana. Haha. Bila KD dah nak buka, so semua staff KD(from all clinics kat daerah Petaling) datang berkumpul. And kitorg worked hand in hand nak buka klinik baru. Dari situ la kenal geng2 bawang aku skrg. Haha. Alyaa, Aimi, Saro n Dayah. Aku rasa aku sanggup redah jam pagi2 g kerja sbb ada diorg. Lul. I rather choose a workplace which is pleasant to be at rather than dekat dgn rumah n byk drama. Dont u guys feel the same way? Hehe. Kitorg banyak handle kerja2 admin nak setup new clinic sama2. Tingtong2 sama2. Gelak2 sama2. So terubat la rindu kat Penang dulu. Haha

Miss la jgk outdoor activities mcm kat Png dulu tp buat masa ni x sesuai lg nak join semua tu. Bukan apa, skrg aku dah ada anak. Tunggu dia besar nnt akan ku bawa dia merabat bukit, join running n mandi sungai. Peberet ibu dia tuh! Hahahaha- lemau rasa diri ni lama gila tak keluar peluh! 😓

11 Dec 2017: Lahirlah seorang puteri pasangan Muhammad Adib & Dian Sakina yg diberi nama Nur Laila Malaiqa; (Nur:Cahaya, Laila:malam/rindu, Malaiqa:Bidadari) cahaya dari seorang bidadari yg dirindui. Cmtu lah kot maksud nama dia. Hahaha. aku bersyukur ke hadrat Ilahi dikurniakan anak sempurna sifat mcm Laila. Perit jerih menanggung sakit bersalin tu akan ku ingat sampai bila2. Sakit menggigil2 wa ckp luuu!! Mcm tu rupanya sakit yg Mami tanggung nak lahirkan aku dulu. I salute every women in this world who went through that. Mmg kita diutuskan ke bumi ni utk jd WonderWoman! Yeehaaaa

For now our lives mmg revolve around her. Yela dia pn kecik lg. Tambah pulak shes the first grandchild on both Adib n my side. Mmg kasih syg mencurah2 ke ladang gandum la cerita dia.. Hehe Alhamdulillah la kan. I hope I can be a good parent. I dont want to be the best cz I know aku akan bg benchmark yang tinggi kat diri sendiri. Cz i have so many flaws. Somi aku sorg je la yg boleh tahan dgn kerenah kepala angin aku ni. Dia je yg mampu bertahan n bersabar bg tunjuk ajar kat aku supaya tak tersasar menjadi monster. Huhu. Aku takut indirectly aku ajar Laila jd yg bukan2. So I settle at being good parent je. Cz this parenting gig is never easy. Baba said its always trial and error when it comes to it. Takde buku yg boleh ajar kau 💯 on how to be a perfect parent. So inshaAllah aku akan sentiasa berdoa Tuhan bg aku hidayah mcm mana nak handle situation with a kid. Afterall Im raising a human being here!

Finally 2018:
New chapter. Bertambah dh status diri ni. Doctor, Puan, IBU. Haha. Umur pn tahun ni masuk 30. 5 years back I couldn’t even imagine my life to be this way. Tp aku sentiasa percaya aturan Tuhan tu always the best. (Aku je makhluk jahat kuat merungut. Huhu ampunnn..) Jan - Mac aku still on maternity leave. Bila masuk kerja tu biasa la kekok2 gitu. Haha kekok2 pn 1st day masuk tu terus buat OP! Ngenggg hahahaha. Xpe la tu kan. Brush up balik skill menoreh gigi orang. N percik2 air lir n darah spt biasa. Euwww but thats life as a dentist! Luls. Remember I told about post aku bawah unit Perio? So around June cmtu Dr Norjehan, our new Pakar Perio from Seremban masuk kerja. Shes very nice. Doc pakar muda. Friendly and sweet. Teringat kat Dr Rajesh, pakar Perio kt Png dulu. Dia pn best gila. Tak mcm other pakars yg kdg2 tu mcm nak makan org! Mcm hina gila kami2 new dental officers ni. Haha

Sbb aku ni  sejenis percaya kpd apa ja ketentuan Tuhan, ada sbb la kan kenapa I got transferred suddenly kena jd permanent officer Perio. Hahhh! Nak suruh aku further lettuuu.. Hehe mmg aku bercita2 nak further study pun dr dulu tp x pasti in which course. Minat aku more towards endo. Tp kerja endo, general dentist pn boleh buat. Kau kena ada cukup alat dan bahan  je everything can be done. Perio aku interested cz you can do surgery(implants,bone augmentation etc) and still be working during office hours. No OT, no oncall. So sbb tu I think Perio is perfect for me. Doa2kan lah aku dipermudahkan untuk amek Masters nnt. Weeeee


So gitu je la sikit sebyk recap about what happened since 2013-2018. I created new, fun and sad memories along the way, but hey Im still here! Same old, same old. Hopefully slightly better. Haha. Till next time. Toodles~

Comments

Popular posts from this blog

Same old same old

Juli

Merapu dan what not.